גילוי נאות

מדיניות העמלות שלי

בארץ כמו באירופה מקובל לתת עמלות לאדריכלים. בתי עסק רוצים להעניק "עמלת תיווך" / עמלת אדריכל, לאדריכלים שלקוחותיהם מבצעים אצלם רכישה. הם רוצים לרצות את האדריכל הם רוצים ל "צ'פר" אותו, הם רוצים שהוא ימשיך ויחזור עם לקוחותיו לבית העסק שלהם.

בתי עסק רואים, בדרך כלל, באדריכלים/ מעצבי פנים, שותפים אסטרטגים.  הם מוצאים הרבה מאוד כסף בפרסום במדיה (media )  כזו או אחרת.  שאיפתם להפנות חלק מתקציב הפרסום והשיווק ישירות לאדריכל שמביא להם את הלקוח עד לבית העסק.  אני חייב להודות שיש בכך היגיון קפיטליסטי בריא. השגת המטרה השיווקית בדרך ישירה ללא עלות של מתווכים ומפרסמים.   יש שמכנים זאת בזלזול "קופונים" יש שקוראים לזה עמלת תיווך . בכל מקרה הנושא מוכר וידוע וקיימת לגביו הסכמה שבשתיקה.

ישנם אדריכלים / מעצבי פנים שלוקחים את נושא העמלות כמרכיב מובנה בשכר הטרחה שלהם. זה מאפשר להם לתת הצעות מחיר נמוכות עבור השירות שלהם, אם זה באדריכלות או עיצוב פנים ובכך להגדיל את הסיכוי לקבל את העבודה. ישנם אדריכלים שבאופן עקרוני לא נוגעים ולא מתקרבים לנושא כיוון שהם רואים בזה טעם נפגם. ע"פ רוב שכר הטרחה הראשוני שלהם יהיה יותר גבוה.

אני מתייחס לעמלות אדריכלים בשני האופנים הבאים:

  1. עמלות מספקים "גדולים" – אפשר
  2. עמלה מקבלנים ובעלי מלאכה – אסור

לדעתי במידה והאדריכל / המעצב מספק גם שירותי פיקוח על העבודה, עלול להיווצר מצב של ניגוד אינטרסים כאשר האדריכל מקבל עמלה מהקבלן.  קבלן שמבצע עבודה עבור לקוח אמור לעשותה בנאמנות ומקצועיות, קורה לעיתים שהקבלן נכשל מסיבות אלו ואחרות ברמת ביצוע העבודה . היות ו מעצב פנים / אדריכל בעל ניסיון והבנה בתחום יכול לזהות כשלים בביצוע , הוא חייב להסב את תשומות ליבו של הקבלן לנושא.  הקבלן יכול לקבל הערה זו בדרך בונה ולתקן את המקולקל ,כמובן שתיקון זה עולה לו כסף, לפעמים כסף רב וייתכן שהוא ינסה להתנער מביצוע העבודה ויבחר להציג את הנושא אחרת.  מצב שעלול להוביל לניגוד אינטרסים בין ייצוג הלקוח וטובת הפרויקט לבין חוסר הנעימות מול הקבלן נותן העמלה. לכן לטובת הפרויקט, לטובת הלקוח וגם לטובת האדריכל / המעצב  לא מומלץ לקבל עמלה מהקבלן.

לעומת זאת, ספקים גדולים, חברות עיצוב, ריהוט, כלים סנטרים, אותם אנו מכירים מפרסום במדיות השונות (media  טלוויזיה, רדיו, עיתונות) משקעים לא מעט כספים בשיווק וקידום מכירות. אנו המעצבים והאדריכלים משמשים עבורם ערוץ ישיר וחשוב ללקוח.  ע"פ גרסתם, ושוחחתי איתם על כך בגלוי כמה פעמים. העמלה אותה הם מעבירים לאדריכל / מעצבי פנים  יוצאת מתקציב הפרסום שלהם ולא אמורה לבוא על חשבון הלקוח.  הלקוח יכול לקבל הנחה ויכול לנהל משא ומתן על המחיר הסופי, במידה והלקוח רוצה לרכוש בבית עסק הזה ובחר בו מרצונו החופשי אני לא רואה שום פסול בקבלת עמלת אדריכל במיוחד שהנושא מוצג בצורה גלויה ללקוח.

מודעות פרסומת

2 מחשבות על “גילוי נאות

  1. אהבתי את גילוי הנאות שלך
    זה מראה על כנות ואומץ
    חשוב להיות גלוי עם הלקוחות שלך
    זה מראה על אמינות
    ישר כוח

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s